Logg inn

Logg inn her
Hopp til hovedmenyen på siden Hopp til hovedinnholdet på siden

Kjøpsbetingelser

1. Generelle betingelser

Første tilgjengelige leveringsdato for de enkelte leveringssteder vil fremkomme etter at du har tastet inn postnr/sted på bestillingsskjemaet. Interflora opererer med lokale tidsfrister og lokale fraktkostnader.

Levering til bestemte tidspunkt på dagen kan kun garanteres til bisettelser/begravelser. Ved leveringer til firmaadresse blir din blomsterhilsen levert innen kl. 15:00. Hvis man ønsker levering til et gitt tidspunkt på dagen, må man velge tidspunkt-levering i bestillingen, og det vil påløpe ekstra fraktkostnad. Der dette ikke ligger som et tilgjengelig valg kan ekstra fraktkostnad påløpe, etter avtale med bestiller.

Ved høytider som Valentin, morsdag og jul kan angitt leveringstidspunkt avvike på grunn av stor pågang, og man må regne med at levering kan skje på et senere tidspunkt.

På søndager og helligdager kan vi dessverre ikke levere blomster.

Hjemme, ikke hjemme?? Hvis du krysser av på at blomstene kan henges på døren hos mottaker må du være sikker på at mottaker kommer hjem og kan gi blomstene vann innen kort tid. Dette skjer da på eget ansvar. Blomstene blir ikke hengt på dør hvis værforhold/utetemperatur ikke tillater det, og i boligblokk er sjåføren avhengig av å komme inn i oppgangen. Hvis mottaker ikke er hjemme, man ikke ønsker at blomstene kan henges på dør eller det ikke er forsvarlig å sette fra seg leveransen, vil den tas i retur til butikk. Mottaker vil bli oppringt for å avtale ny levering, eller henting i butikk dersom mottaker ønsker dette. Dersom det er nødvendig med en ekstra utkjøring vil bestiller bli kontaktet for belastning av en ekstra frakt pålydende kr 110,-. Ved kansellering av bestilling som er forsøkt levert, kan bestiller bli belastet for fraktkostnadene.

Etter fullført bestilling blir ordrebekreftelse sendt til bestillers oppgitte e-postadresse. Se nøye gjennom ordrebekreftelsen din og husk at du selv er ansvarlig for at mottakers navn, adresse og telefonnummer stemmer på bestillingen. Bruker du «hent opplysninger» via 1881 ved å taste inn mottakers telefon nummer, er ikke Interflora ansvarlig for feillevering hvis det viser seg at adresseinformasjon som ligger på Opplysningen 1881.no ikke er korrekt.

2. Blomstermeny

Det er forskjell på tilgang på friske blomster mellom landsdeler og butikker. Interflora kan derfor ikke garantere at det alternativet du har valgt vil se nøyaktig ut som på bildene. Vi vil imidlertid tilstrebe at det som leveres vil være så likt bildene som mulig.

3. Levering i Norge

Blomstene blir levert av bud med noen unntak. Der hvor leveransen må gå med buss, båt eller 3.part kan mottaker bli oppringt på forhånd for å avtale leveringstidspunkt/leveringsdato. Disse stedene kan vi ikke garantere levering samme dag. (Vi gjør oppmerksom på at ved ekstreme vær situasjoner kan det forekomme uregelmessigheter ved levering.) På noen få steder har vi dessverre ingen Interflora utførerbutikk, i de tilfeller benytter vi andre blomsterhandlere vi har kontakt med.

4. Levering i utlandet

Ved bestilling til utlandet må blomsterbestillingen være registrert innen kl 15.00 virkedagen før levering. For å garantere levering til begravelse må bestillingen være registrert innen kl. 12.00 dagen før begravelsen.

Ytterligere leveringskostnad:
Dersom leveringsadresse til mottaker av din blomsterhilsen befinner seg utenfor leveringsdistriktet til utførende blomsterbutikk, vil butikken be om en ytterligere kostnad for å levere. Det er i flere land store avstander og distrikter butikkene skal dekke. Du som bestiller vil få beskjed om dette så fort vi får melding fra hovedkontoret i mottakerlandet, hvis det gjelder din bestilling.
 
Avvist ordre i mottakerland:
Da Interflora dessverre pr i dag ikke har medlemsbutikker på alle steder og områder i verden, kan vi oppleve at enkelte ordre blir avvist ved hovedkontoret i mottakerlandet.
Dette grunnet at enkelte land ikke har medlem/utførerbutikk som kan levere til oppgitt postnummer eller sted. Dersom dette gjelder din bestilling, vil du bli kontaktet og ordrebeløpet vil bli refundert.

5. Levering til hotell, sykehus og lignende

Ved 3.parts levering hvor man ikke har mulighet til å levere direkte til mottaker, garanterer vi kun levering til resepsjon/mottak. Personalet vil i de fleste tilfeller være behjelpelig med å levere blomstene videre til mottaker, men dette kan vi ikke garantere. Vi gjør oppmerksom på at det ikke er mulig med levering av blomster til pasienter på enkelte avdelinger på sykehus. Vi anbefaler dekorasjoner eller produkter med tilhørende vase til sykehuset, da det er enklere med tanke på plassering og vanntilførsel til blomstene.

6. Priser/betaling

Alle våre priser er oppgitt i norske kroner inklusive merverdiavgift. I tillegg til blomsterprisene kommer frakt og omkostninger fra kr 150,- (ved ordinær levering).
Ved levering av flere antall av samme produkt til samme leveringsadresse vil ekstra fraktkostnader påløpe, dette vil bli opplyst underveis i bestillingsprosessen.
Ved "Hente selv" bestilling påløper ingen omkostninger.
Ved betaling med Vipps, eller betalingskort blir kjøpsbeløpet belastet samme dag som bestillingen blir foretatt.
Leveranser til utlandet er momsfrie og blomsterbeløpet er inkl. frakt. Utlandsomkostninger på kr 70,- kommer i tillegg til blomsterbeløpet.
Ved fakturering påløper et fakturagebyr på kr 35,-
Betingelser ved kjøp på faktura for privatkunder, se punkt 10.

7. Sikkerhet

Dine opplysninger er kryptert fra det øyeblikk du bestiller til vi mottar din bestilling. På denne måten kan du være tryggere for dine personlige opplysninger enn bestillinger via telefon/e-post. Vi benytter alltid nyeste sikkerhetsløsning for handel på nett. Vi opererer med 100 % konfidensialitet.

8. Reklamasjon/angrefrist

Skulle du ha noe å utsette på kvaliteten på blomstene som leveres, må eventuell reklamasjon rettes til den Interflora butikken som har levert blomstene, eller ved å kontakte oss på kundeservice@interflora.no.Ved reklamasjon må blomstene tas med tilbake til butikken, eller det må fremlegges et foto av blomstene sammen med reklamasjonen. Reklamasjonen må skje innen 5 dager fra leveringstidspunkt.

Blomster og planter regnes som ferskvare, derfor gjelder ikke lov om angrefrist. Ved reklamasjon gjelder kjøpsloven og Interfloras egen kjøpsgaranti. Se neste avsnitt.


9. Interfloragaranti

Et Floragram er blomster av kvalitet levert dit du ønsker. Interflora garanterer kvaliteten på alle Floragram som sendes, det vil si: Interflora garanterer at blomster levert gjennom Interflora systemet er friske ved mottagelse, at de leveres til riktig dag og at verdien av blomstene svarer til det som er bestilt. Vi har 5-dagers kvalitetsgaranti på buketter og snittblomster og 3 ukers garanti på blomstrende planter, med riktig stell. Les mer om riktig stell av blomstergaven her.

10. Faktura til privatkunder (kun tilgjengelig ved bestilling på www.interflora.no) 

Vi tilbyr faktura til privatkunder i samarbeid med Riverty. Betalingsfrist er 14 dager.
Fakturagebyr på kr 10,- tilkommer. For å betale med faktura må du ha fylt 18 år, være folkeregistrert i Norge samt bli godkjent i kredittvurderingen som gjennomføres ved kjøpet.

Faktura sendes pr. e-post. Ved forsinket betaling vil det bli sendt betalingspåminnelse og/eller inkassovarsel, og lovbestemte gebyrer kan påløpe. Dersom betaling fortsatt uteblir, vil fakturaen bli sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe. Ved forsinket betaling beregnes lovbestemt forsinkelsesrente. Les mer.